Αντρέας Γκολφινόπουλος
 
Home Αρχική σελίδα
  Artist Bio  Βιογραφικό   Artist Bio  Συνέντευξη   Guestbook  Επικοινωνία   Artist Bio  English Language





PORTFOLIOS:
ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ
(Ζωγραφική 1987-1989)
ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΣΥΝΝΕΦΟ
(Ζωγραφική 1991-1992)
ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑΤΑ
(Ζωγραφική 1994-1999)
ΜΟΡΦΟΓΕΝΝΗΣΗ
(Ζωγραφική 2002-2004)
ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ
(Ζωγραφική 2005-2017)
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΓΟΡΓΟΝΑΣ
(Ζωγραφική-Γλυπτική 2009-2017)
ΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ
(Ζωγραφική-Κολάζ 2021-2023)
ΜΙΚΡΟΓΛΥΠΤΙΚΗ
(Μικρογλυπτική 1991-2017)
ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ
(Διάφορες τεχνικές 1970-2020)

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΡΕΑ ΓΚΟΛΦΙΝΟΠΟΥΛΟΥ
 
Είδα τον νάνο, στον αέρα
που σφύριζε,
τη νύχτα εκείνη, πάνω στον λόφο.
Τα κυρτωμένα δέντρα, το σιωπηλό θηρίο
κάτω απ' τον άνεμο.
 -Harold Pinter

Ομολογώ, ότι νιώθω κάποια μηχανία, γράφοντας για έναν πληθωρικό καλλιτέχνη, με το έργο του οποίου, τόσοι ιστορικοί τέχνης έχουν ήδη ασχοληθεί, ενώ εγώ, μόλις πρόσφατα και μέσα από ένα παιγνίδισμα της τύχης, γνώρισα τόσο τον ίδιο, όσο και την δουλειά του.

Ίσως οι δρόμοι μας, να μην συναντήθηκαν, μια και προσωπικές μου αναζητήσεις βρίσκονταν σε πιο αναρχικά και δύσβατα μονοπάτια.

Αυτό που με γοήτευσε περισσότερο, αίναι ένας "μικρόκοσμος", τον οποίον, με περίσσια προσοχή και ακρίβεια, γυρεύει να διαφυλάξει ο καλλιτέχνης. Σκοπός του μάλιστα να τον διαφυλάξει σε όλες του τις χρονικές και χρωματικές μεταλλάξεις. Σαν παράδειγμα τα "υδρόβια σε γυάλα" - μικτή τεχνική σε χαρτόνι - τα οποία παρουσιάζει για πρώτη φορά και δείχνουν ακριβώς αυτήν την τάση να κρατήσει, να διασώσει στο χαρτί και "μέσα του", κάποιες ζωντανές στιγμές σε όλες τις δυνατές αποχρώσεις, κάτω από διαφορετικό φως, σε διάφορες ώρες της ημέρας και κάτω από διαφοροποιημένες ψυχικές διεργασίες.

Το ίδιο και στα "Δενδροκόριτσα, μορφές νέων γυναικών, έτσι όπως μπερδεύονται, με τα φυλλώματα των δέντρων. Εδώ σημειώνει και τις διάφορες ώρες που τα παρατηρεί, όπως: ώρα 6:00 το πρωί, 7:40, 9:20... Παντού και πάλι ο δικός του κόσμος, όπως δένεται και δονείται από τα στοιχεία της φύσης, τη νοσταλγία, τα δέντρα τις κυκλικές γραμμές. Δένεται η ακρίβεια με την καλπάζουσα φαντασία...

Στα αντικείμενά του, στην μικρογλυπτική όπως και στη γλυπτική μοιάζει να θέλει να "δεί" την ζωγραφική του, τις εμμονές του, σε τρεις διαστάσεις και αυτό το πετυχαίνει.

Στην άλλη σειρά από μπουκάλες (γυαλί και ασήμι) εγκλωβίζει και πάλι αν όχι το πνεύμα του Αλλαντίν, αλλά τις μορφές που κουβαλά μέσα του, αυτές που τον πλουτίζουν και ταυτόχρονα τον στοιχειώνουν, κάτι σαν στροβίλισμα μουσικής χωρίς λύτρωση.

Πάλι σε εμένα φέρνει στο νου στίχους του Harold Pinter

Γιατί με εγκατέλειψες;
τρέχοντας μέσα από τις κολόνες,
με τη βροντή στα μελίγγια μου,
γιατί ακολούθησες;


Το σημαντικό είναι ότι ο Γκολφινόπουλος απλώνει τον μικρόκοσμό του στις διαστάσεις ενός σύμπαντος και τον κάνει λίγο-πολύ και δικό μας.


Λένα Κοκκίνη

Ιστορικός Τέχνης
Μέλος της Διεθνούς A.I.C.A.


   
 




Copyright © Αντρέας Γκολφινόπουλος  Site powered by MG2 v0.4.0